Wyłącznie Dla Profesjonalistów

Jak zaistnieć z niedużą stroną firmy w Internecie ?

Jak wiadomo, najwięcej jest w Polsce małych i średnich firm, których działalności skupia się na ściśle ograniczonym, lokalnym obszarze. Jak powinna coraz więcej ludzi chce wyszukiwać produkty i usługi poprzez Internet.

Jednocześnie stosunkowo niska aktywność małych i średnich firm w Internecie sprawia, że nawet nieduża, prosta strona internetowa stworzona według poniżej podanego układu może się stać istotną przewagą konkurencyjną w otoczeniu lokalnym firmy.

Poniższe zestawienie jest fragmentem mojego darmowego przewodnika po rozwoju aktywności w Internecie dla niedużych, lokalnych firm, który jest dostępny:

Jeżeli chciałbyś mieć prostą stronę WWW dla swojej firmy, ale nie chcesz jeszcze inwestować w promocję w Internecie (np. dopiero startujesz ze swoją firmą) możesz ściągnąć z mojej strony Gotowe strony WWW darmowe szablony stron internetowych. Szablony te są udostępnone na licencji Open Source, mogą być rozpowszechniane i wykorzystywane bez żadnych opłat.

Umieszczona na tej stronie instrukcja pozwoli Ci zrobić podstawową edycję tych szablonów na swój użytek bez pomocy informatyka.

Poniższy artykuł przedstawia obowiązkowe i opcjonalne elementy prostej, ale efektywnej i przyjaznej dla klientów strony niedużej lub średniej firmy.

Podstawowe elementy każdej “lokalnej” witryny internetowej:

Strona Główna

Strona Główna to najważniejsza część witryny. Ją jako pierwszą widzą najczęściej klienci!

Na stronie głównej powinny się znaleźć:

  • nazwa Twojej firmy;
  • czym się zajmuje Twoja firma i kogo ona obsługuje;
  • miasta, w których Twoja firma operuje;
  • godziny otwarcia;
  • przewagi konkurencyjne – napisane jednak w krótki i zwięzły sposób (pamiętaj zbyt dużo treści na stronie utrudnia jej czytanie).

Podstrona usługi (lub produkty)

Podstrona Nasze usługi (Nasze produkty) powinna opisywać najważniejsze elementy działalności. Ważne jest jednak, aby tę działalność przedstawiać od strony potencjalnych korzyści klienta. Napiszmy dlaczego dany klient powinien skorzystać z naszych usług, a nie z usług naszej konkurencji. W tym miejscu warto wykorzystać efekty naszej analizy konkurencji, wspomnianej w innym poście . Ta podstrona to właściwe miejsce na pokazanie naszych przewag konkurencyjnych. Jeżeli nasza firma ma możliwość przedstawienia zdjęć, opisów wcześniej wykonanych prac to powinna to bezwarunkowo zrobić. Jedno zdjęcie może dać więcej niż tuzin opisów.

Podstrona “Kontakt”

Podstrona kontakt powinna zawierać

dokładny, szczegółowy adres firmy, telefon, osoby kontaktowe

formularz mailowy, umożliwiający kontakt z klientem

adres mailowy napisany w sposób zabezpieczajacy przed spamem, np. w formie: m.klas<twojbiznes.pl (w miejsce < wstaw proszę znak “@”).

Podstrona “Dojazd/Lokalizacja”

Na tej podstronie opisany powinien być w sposób szczegółowy dojazd do firmy. Warto tutaj oprócz standardowej drogi dojazdu dodać dojście od przystanków komunikacji miejskiej, dworca autobusowego, dojście od charakterystycznych miejsc w mieście.

Przy opisach dojazdu trzeba mieć świadomość, że często osoba, które je czyta nie zna naszego miasta dobrze, więc suche opisy ulic mogą nie być dla niego pomocne. Warto więc do tych opisów dodać jakieś charakterystyczne punkty orientacyjne, np. firma XXX znajduje się niedaleko Kościoła Mariackiego, firma XXX znajduje się 300 m od Centrum Handlowego “Arkadia” i itp.

Opcjonalne (ale polecane do wykonania) elementy witryny internetowej

Podstrona O firmie

Podstrona to nie może stanowić najważniejszej części strony. Jednocześnie jednak warto zadbać o jej prawidłowe wykonanie.

Na tej podstronie można zawrzeć:

  • krótką historię firmy (krótką i treściwą, pokazującą jej tradycje i znaczenie w okolicy);
  • osiągnięcia i nagrody;
  • rzeczy, które mogą zwiększyć zaufanie potencjalnego klienta do firmy (np. opis taboru transportowego w przypadku firmy transportowej).

Podstrona Polecają nas/Opinie klientów,

Podstrona ta jest miejscem, gdzie możemy pochwalić się opiniami naszych klientów, referencjami wcześniej obsłużonych osób. Co jest ważne, opinie te nie powinny być pustymi “wziętymi z sufitu” wyrażeniami marketingowymi. Jeżeli mieliśmy jakiegoś bardzo zadowolonego klienta poprośmy go o zgodę na umieszczenie na naszej stronie takiej opinii. Niech ta opinia nie będzie sztuczna, ale niech wyraża jego szczere zdanie o naszej firmie w odniesieniu do naszych usług.

Podstrona Porady dla klientów/Jak pomóc sobie w

Jeżeli chcemy stworzyć naprawdę dobrą stronę internetową możemy dodać do niej elementy porad dla naszych klientów, które będą dla nich pomocne, a poprzez to pozwolą nam się do nich zbliżyć. Twój klient wie o dziedzinie Twojego biznesu dużo mniej niż Ty wiesz. To, co dla Ciebie jest przysłowiową “kaszką z mleczkiem” dla niego może stanowić poważny problem. Pomóż mu poprzez swoją stronę internetową w rozwiązaniu tego problemu, a prędzej czy później stanie się on Twoim klientem.

Podstrona Partnerzy

Podstrona ta mogła by służyć do rozwoju współpracy z firmami, które wykonują usługi lub produkty współgrające z naszymi. W normalnym życiu często jest tak, że np. firma budowlana, która buduje dom poleca nam kogoś do jego wykończenia.

Dlaczego tego nie przenieść na stronę internetową? Jeżeli jesteś zakładem fryzjerskim porozmawiaj z najbliższymi salonami fryzjerskimi i salonami makijażu o współpracy. Niech np. osoba, która trafi do takiego zakładu po powołaniu się na Twoją witrynę dostaje 10% zniżki w zamian za co klienci zdobyci poprzez stronę internetową salonu fryzjerskiego czy salonu makijażu otrzymają taką zniżkę u Ciebie.

Mariusz Gąsiewski

Zostaw komentarz